Mun's Zone


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Friday, January 28, 2011

Masa Itu Emas Kah??

Kalu tengok jam cam lambat je masa ni nk gerak kan.Selalunyer kt ofis aku ni jam amat2 lah lembab gerak. Kadang2 sampai aku lempar ruber br dia gerak laju sikit. Kerana masa yang amat cepat berlalu aku pon xsedar yang aku dah lama tak update blog aku. Bukan tak mau update tapi ketandusan idea n ke'bzi'an aku kt opis yang kadang2 wat otak aku cm nk tercabut jer.

Sekarang pon sibuk belajar serba sedikit tentang photography. Aku ni baru jer nak belajar. So kena mula dari step 1st. Kadang2 aku terpikir kenapa lah org ni panggil masa itu emas. Mahal sangat ker emas tu sampai nak dibandingkan ngan masa. Kalau ikutkan memang masa ni cepat sangat lah berlalu. Tup2 umur aku dah 23tahun. Tapi tak gak kawin2 lagi coz duit tak cukup lagi. Hehehe.

Kalu duk opis ni bila tak de projek bapak lah boringnyer. Tapi kalu sekali dapat projek sampai tak ingat nak balik umah. Ingat lagi masa aku studi kat Polisas dulu. Kalu duk hostel selalu lah kira berapa hari lagi nak balik. Pastu bila dah balik umah asik kira bila nak balik hostel jumpa kekawan lak. Adoiya...

Tapi tu sume kenangan jer. Sekarang dah kerja hidup hanya kerja je. Masa juga mengajar kita agar menghargai hidup ni. Kalu fikir2kan banyak gak benda yang aku bazirkan dalam hidup ni dek kerana terikut ikutkan gaya hidup yang moden ni. Mana taknyer, sekarang baru nak wat lesen kereta time murah2 dulu tak mau buat. Padan muka aku sudah.



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...