Mun's Zone


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com

Thursday, November 25, 2010

First Time Ni..

Aduh..memula nak buat blog ni bukan main susah. Aku ni masih baru tuk mengenali dunia teknologi ni. So, kalu ada apa2 yg salah n silap dalam blog aku mintak maaf. Aku belajar pon dr org2 lama yang lg expert dalam dunia blogger ni. so sila tunjuk ajar..hehehe. So, nak intro pasal 1st time ni ni banyak gak lah cite nak aku cite kt korang coz 1st time ni start dari aku lahir lagi lah.

So, masa aku 1st time nak masuk sekolah darjah 1 dulu aku tertanya-tanya kenapa lah bebudak ni duk nangis jer. Masa ni nak kata hantu kt dalam kelas pon aku tak tau lah coz aku tak nmpk pon. Aku berlagak lah coz aku tak nangis pon time ni. Pe barang nangis2 cam budak kecik jer (padahal aku bdk kecik gok). Pastu aku tanya lah budak sebelah aku coz dia ni nangis bagai nk rak.

"Ko apasal nangis2..ko nampak hantu ke??"

Bdk 2 pon ckp " Aku nangis coz mak aku tak kasi aku bawak botol bab"huhuh..

Loh..gitu upanya. Pastu aku tanya lak bdk tang  kiri coz tadi bdk tang kanan. Bdk ni lagi power bila nangis. Siap muntah2 lagi 2. Bila yer dh relek aku pon tya.

"Ko lak asal nangis sampai muntah2??"

Bdk 2 ckp "Aku kalu tak isap puting aku jd tak keruan"

Hahaha..mengong tol. Mati2 aku ingat ada hantu puaka dalam kelas. So, seharian lah aku duk tengok bdk2 ni nangis. Siap mak bapak tunggu luar kelas lagi tu. Time ni bapak aku yang hantar n dia ckp jgn nakal2 n jgn nangis pastu tghr tu bapak aku pon blah lah. Tak macam bdk2 lain sampai hari ketiga pon nak suruh mak bapak temankan. Siap nak pergi toilet pon mintak mak bapak temankan. Yang tak boleh bla tu siap tanggal suar n kain depan toilet baru masuk dalam toilet tu.

Tu cite 1st time darjah 1. Kalu 1st time masuk hostel lagi budus. Pas aku PMR aku apply lah teknik. So, dapat lah SEKOLAH MENENGAH TEKNIK SULTAN AHMAD SHAH.


Ni sekolah teknik aku (curi pic kwn aku)


Oleh kerana aku ni tak lah cerdik mana so mak aku pon suh aku apply teknik pas PMR. Memula 2 aku dapat teknik Muadzam tp aku tepon pokcik aku yang kerja kat Kementerian Pendidikan suh tukar aku kat teknik Rompin ni coz sedara mara aku ramai duk Rompin. Lagipon umah arwah atok aku pon dekat jer. Senang sikit aku nk fly dr hostel..hehehe. Time memula daftar tu 1 family aku hantar. Korang mesti tau kalu bebudak junior ni baru datang so si senior pon buat2 lah muka baik n layan 1st class. Tp bila dah masuk pukul 6 ptg, semua mak bapak pon dah pulang aku pon nmpk lah tanduk2 si senior kuar sekor2 sorg2.

Aku ingat seblm maghrib tu semua junior2 ni kena baris2 kt bawah than kena pergi solat kat surau. Pas solat tu kena lak pergi dewan besar tuk wat minggu orentasi. Time ni nasib baik kawan aku sekolah lama ada gak dlm 2 3 org. Yang lain tu aku tak kenal belaka. Majoriti sekolah teknik aku ni budak2 terengganu. So yang buat aku jd kalut 2 tang diorg duk ckp dialek diorg. So, puak ganu kite dah menguasai dewan tu aku pon terkedu kedu mendengar sejibik2 ayat diorg. Masa aku mula2 masuk dorm aku SF07 tu kekawan aku KEMA,SYA,ZETY,JA,AINUL & MIRA tp bila kt dewan kteorg berpecah ikut group lak. So lg lah aku rs tak keruan.

Tapi kepala otak bdk2 group aku ni boleh tahan lah mereng gak so cepat ngam lah. Malam tu pukul 11 lebih baru boleh balik asrama. Dah lah penat kena lak jogging dr dewan ke hostel. Dah lah hostel jauh gila. Aku rasa hostel aku dalam 2km gak lah dr dewan coz sekolah aku ni agak luas lah gak. Badan aku lak besar so jogging ni pon aku tak pernah buat so 5min jogging dah pancit..haha. Yang si senior bukan main lagi jerit2 kat kteorg tp diorg sume tak lari pon (senior katakan). Seminggu orentasi tu aku rasa nak nangis jer coz dah lah penat kena marah lak tu pastu makanan kat dewan makan cm fak jer. Ni lah 1st time aku nak nangis duk asrama. Yang aku pon satu, lupa bawak baju kurung pastu kena pakai baju kurung makcik aku yang sendat n lusuh cam kain buruk dah aku tengok. Tp nasib baik kawan aku nama AIDA pinjamkan baju dia coz sama saiz...hehehe..cuma aku tinggi sikit dari dia so senteng lah baju tu.


Jauh x??

Tu cite hostel yg cite bab akil baligh lagi lah. Aku akil baligh umur 13thn. Kalu aku darjah 3 dulu ada dah kawan aku akil baligh. So, time ni 1st time lah kena. Memandangkan kat umah aku aku ank sulung n tak der kakak aku pon tak tau lah apa benda tu haid. Tapi oleh kerana aku akil baligh umur 13 so dah kira aku tau lah knp ppuan kena haid coz kawan2 aku ramai yang dah baligh. Time 1st time kena tu takut sangat kalu bocor kat sekolah. Tapi sekarg aku dh tak risau coz banyak pad panjanggggggg di jual di kedai..hehehe..



4 comments:

  1. Omg adventure jgk erk sekolah teknik rompin nih..urm ase cam was-was lak nk masuk ,cite psl histeria tu agak meremamg jgk la tp xpe try tuk basekan diri ni ,ouh btw lupe nk bgtau,next year sy akan masuk sekolah ni so hope xde la senior nk buli bdk dri s.alam,urm im alia. new student for next year ! sy jumpe blog awk kat imej google coz nk tau psl sekolah ni so thnks a lot amat membantu !

    ReplyDelete
  2. well..rasanyer skrg buli2 ni dah xdok dah kot. Byk lagi info ttg sek ni. Tp myb cite next entry. But nnt awk cita lak pengalaman kt sek ni kt sy lak. Histeria ni kalu nk halang pon xleh coz kadang2 bkn kita yg kena org lain yg kena. Byk2kan solat n mengaji jer coz hostel ppuan btl2 kat ngan hutan yg penuh ngan "hantu"..hehehe

    ReplyDelete
  3. dik akak pun skol rompin tahun 2002-2003..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...